noud-en-jet.reismee.nl

Haai vanuit Chang Mai!

Daar zijn wij weer!!!

Het isonze laatste avond in Chang Mai en dus weer een verhaaltjeomdeze dagen af te sluiten.

Waar waren we gebleven ;-) Onze bagage....onze backpacks zijndus 9 decembergekomen. Na een leuk dagje met Chris en Marit te hebben doorgebracht waren we er gerust op dat onze backpacks bezorgd zouden worden bij he eerste hotel waar we verbleven. Ze hadden om 21.00 uur gezegd. Dus we waren eerst nog gezellig wat gaan eten bij een luxe Thai...daarna op naar Koh San Road langs het hotel, maar onze backpacks waren er nog niet. Dan even op een terrasje een drankje doen. We waren in een blijde stemming dus Noud een Chang biertje en Jet een Mojito en die smaakten ons zeer goed, dus nog eenrondje ' same same' Chris en marit schoven aan en dan neem je nog maar een drankje, inmiddels was het een uur later en weer naar het hotel, nog steeds geen backpacks....wij bellen en de chauffeur was onderweg, maar kan niet op Koh San Road komen. (Koh san Road is 'the place 2 be in BKK, erg druk, kraampjes met kleding eten enz, barretjes guesthouses noem maar op, er lopenhonderden mensente slenteren, dus 's avonds onmogelijk te komen met de auto) We werden verzocht naar het eind van de straat te gaan en op zoek te gaan naar een kenteken met 8872 erop. Noud rennen, Jet rennen, Aan het eind van de straat na niet te lang zoeken kwam daar de wagen met het kenteken en 'bagage service' erop en ja hoor daar waren onze geliefde backpacks :-) wat waren wij ontzettend blij! (inmiddels was het 23.00 uur) Toen zijn we nog lekker een bucket gaan drinken en nog1 en toen nog maar 1! daarna weer afge'thai'd naar onze zeer luxe guesthouse.

Volgende ochtend redelijk op tijd oipgestaan om de trein te boeken, want we wilden die avond naar Chang mai gaan, eerst nog even op het gemakje ontbeten...te relaxed want Christa ging vast voor ons op zoek naar een voordelige aanbieding voor treintickets.....Na 15minuten komt ze terugmet het blijde nieuws dat de trein vol is naar Chang mai...ownee wat nu...nou er gaat ook een bus...tsja om toch nog van Chang Mai te kunnen genieten hebben de maar de bus geboekt( we hebben een jungle trekking geboekt met Sten en Muriel de 15e in Laos).....om 18.00 uur verzamelen en de volgende dag zouden we om 06.00 uur in Chang Mai moeten zijn...oor het astronomische bedrag van 8,50 p.p....De rest vande dag relaxed gedaan...Chis en Marit verhuisden naar een ander hotel en wij automatisch ook mee. In deomgeving van hun hotel hebben we wat gegeten en wat rond geandeld,uiteindelijk om16.15uur weer afscheid genomen :-( en met de taxi naar het reisbureau waar we onze busreis geboekt hadden. Daar werden we op 18.15 uur opgepikt en naar een ander reisbureau gebracht, daar weer wachen tot 20.00 uur toen naar de kant van een weg gebracht en daar weer gewacht en uiteindelijk zaten we om 20.45 uur in de bus met allemaal andere backpackers. Het zou een VIP bus zijn maar het was een habbibabbie bus. Afijn we hebben een film gekeken beetje geslapen en bij ' Esso tankstation om 01.00 uur een hapje gegeten,( voor mijn Tokkies-het waren geen Tokheim dispensers, in ben echt nog gaan kijken :-) )

Wat getuktukt en om 06.00 uur hoorde in een stemmetje...' everybody out of the bus, you are in Chang mai' Gelukkig we waren veilig aangekomen. :-) Met hele grappige taxi's zijn we naa het oude stadcentrum gebracht en toen nog opzoek naar een Guesthouse, helaas was Julie's guesthouse vol dus met onze German friend 'Martin' hebben we een beetje rond gewandels en uiteindelijk naast Julie's Guesthouse hebben we een mooie kamer met eigen badkamer en ventilator geboekt.Toen een ontbijtje gedaan en wilden we nog wat gaan slapen, maar dat ging niet angezien ze aan het boren waren. We hebben ons maar opgefrist en de stad ingegaan, wandelen langs alle tempels die noemen ze hier watt's...wat is watt, you know what is wattt, watt the.....maargoed het is mooi om al die tempels van binnen en buiten te zien. We hebben ergens een hapje gedaan en opzoek gegaan naar malaria tabletten voor Laos. We kwamen een pharmacie tegendus hup naar binnen, wie zaten daarachter de toon bank, 2 ladieboys....Noud vroeg aan de ene op ze Malarie tabletten hadden, die had hij wel, voor 3 bath per tablet en ze liet een grote pot met tabletten zien. ' No thank you' was Noud zijn antwoord, te onbetrouwbaar..ik had al bedacht datzeons hormoontablettenzouden geven ipv malaria, en zouden wij terug komen als Noudina en Harry...hihihi! Malaria tabletten gevonden en gekocht aan een strip met houdbaarheidsdatum tot okt-2013 prima dus.

SDie avond met unsere Deutsche freund Martin en hapje gaan eten en rondje gelopen op de saterday Night market, Martin ging pitten en voor ons was het moment aangebroken om ons cadeautje open te maken wat we hebben meegekregen van Marina. we hebben een leuk tentje uitgezocht, Thaise rastafaries stonden er achter de bar en kwamen een lekkere Mojito voor Jet en een Chang biertje voor Noud brengen. Leuk muziek op de achtergrond....en toen het cadeautje uitgepakt.....wat ontzettend leuk, 2 boekjes met groten en foto;s van family and friends! Helemaal top! Iedereen bedankt! we heben het allemaal gelezen en besloten ht over 3 weken pas weer in te kijken...zo blijft het volgens ons elke keer leuk om te lezen.

Gister een scootertje gehuurd (12-10-2010) ondanks de regen. Het plan was om de berg op te rijden en de tempelte bekijken. We waren aanrig nat geregend toen we eenmaal bij de tempel waren...scootergeparkeerd en de trap op....zeg Noud opeens...jet waar is mijn paspoort? Noud in zijn zakken voelen en in in de rugtas kijken, maar neegeen Paspoort...wat nu...paniek in de tent...bellen naar he verhuur bedrijf, Noud ist niet meer of hij zijn paspoort daar moest achterlaten.Hetverhuurbedrijf verstond niet al te goedde Engelse taal, we kwamen er niet uit, dus zijn we met samengeknepenbillen de berg weer afgereden (doe je ongeveer 3 kwartier over) Toen we weer bij het verhuurbedrijf aankwamen en om het paspoort vroegen bleek deze(gelukkig) in het kluisje te liggen bij het vrhuurbedrijf. Ze vroegen of wij gebeld hadden -Yes- en vroegen waar wevandaag kwamen- from up the mountain- toen begonnen ze Noud heelhard uit te lachenenJet kon toen ook weer lachen...wat een stressvol uurtje was dat zeg! Toen toch weer de berg op getuft en het was toch ergens goed voor, want het was opgehouden met regenen en we hadden een 'amazing view' eenmaal op deberg aangekomen. s' avonds naar de sunday night market en daar hebben we och lekkere suchi gegeten voor nog geen 2,- bij elkaar! Echt fantastich! Een mooie afsluiting van deze weer aparte dag. Op tijd gaan slapen want voor vandaag hadden we een mountainbike tocht geboekt in de bergen bij Chang mai.

Die hebben we dus vandaag gedaan, de oude smokkelaars route. We werdn om 9.30 uur opgepikt bij ons guesthouse, naar een verzamelpunt gebracht. daar kregen we een fiets shirtje uitgereikt. Met drie wagens met andere MTB'ers werden we in 45 minuten omhoog gereden. Jet werd een klein beetje wagenziek op de qweg naar boven, maar eenmaal uitgestapt ging het weer prima. We kregen goede instructies en werden in groepjes verdeeld, niet iedereen fietst dezelfde route. Je hebt meerdere opties waar je uit kan kiezen. Ons werd nog gevraagd of we enige MTB-ervaring hadden-Nope, maar we fietsen heel veel in NL-. De route is namelijk 100% off-road en Cross-country...stijgen en dalen. Nou dat hebben we geweten! We zaten in een groepje van 5, 2 Finnen en een Londen girl met 2 gidsen, wat wil je nog meer! Noud meer voorop en Jet wat achter de Finnen, dus niet als laatste ;-) Het ging heel erg goed we kregen steed meer de smaak de pakken, zo erg dat Noud overmoedig werd en bijna aan het eind van de route even vergat om allebei je remmen te gebruiken, ipv 1 en vloog voorover over zijn stuur heen..1 glas van zijn bril kapot, snee boven zijn wenkbrauw en schaafwonden op zijn knieen.Jet zag het niet gebeuren en dacht dat Noud van zijn fiets was afgestapt. Hij riep dat zijn bril kapot was....maar zag al snel dat hij flin aan het bloeden was. Gelukkig kwa de Deense gids snel met zijn rescue-bag en heeftde wondenverbonden.Noud was erg witjes weggetrokken en zat flink te shaken. De wond boven zijn wenkbrauwleek hechtingen nodig te hebben, dus werden we geadviseerd naar de tocht naar het ziekenhuis te gaan. Potver wat schrikken weer! Noud werd en stukje verder opgepikt door de bezemwagen. We hebben eerst nog wat gegeten met ons groepje en toen naar het ziekenhuis 'Chang Mai Ram' daar werden we heel snel en goed geholpen. Gelukkig geen hechtingen, ze hebben Noud zijn wond geplakt en de schaafwonden op zijn knieen schoongemaakt. Wel heefthij antibioatica gekregen (fijn want we gaan naar Laos morgen en daar wil je niet in het ziekenhuis zijn)Na een uurtje stonden we weer buiten. Dus everybody, no worries! Het gaat goed, maar alweer een dag voor in de boeken...;-)

Nu gaan we zo een hapje eten en dan tuktukken....slapen dus, moreg gaan we voor early bird spelen, moeten om 08.30 uur de bus hebben naar Chiang Khong (grensplaats met laos) Hier ontmoeten we Sten enMuriel en gaan we gezamelijk de gibbon Experience doen, 3 dagen ziplinen en slapen we in boomhutten....spannend Jet heeft nu al last van 7 kleuren! Je kan filmpjes opzoeken op you Tube: Gibbon Experience Bokeo Laos.

Dus was het weer voor nu, sorry voor de taalfouten maar hebben geen zin om het na te lezen. Tis best een lange story geworden zo ;-)

Foto's proberen we nog te platsen zo meteen!

Sadaweeka(P)

Xus Noud en Jet

p.s. iedereen thanks voor de leuke reacties, leuk om zo bij te blijven! XXXX

Chrisss

Hej Zus en noud! Spannend verhaal weer, jullie kunnen nu al een avonturen-roman publiceren! hahaha! 'Jet en Noud en de schippers van de Kameleon', maar dan anders. Afijn..ik hoop dat Noud vannacht een beetje rustig kan slapen ;-) en dat jullie morgen VEILIG op plaats van bestemming aankomen!
xxxxx

Marit

Nou, nou wat een verhaal weer! Gelukkig viel de schade mee..., moet Noud nu ook een nieuwe bril??
Viel plezier straks in Laos...en kom heel terug, niet uit bomen vallen enzo ;-)

xxx

ps. Ik zit weer op het werk, gedver en het sneeuwt heel hard!

barbara

o,o, kinderen toch, je kan ze ook geen minuut uit het oog verliezen of er gebeuren allemaal nare/rare dingen.
Gelukkig dat alles weer op zijn pootjes terechtgekomen is. Noud een beetje uitkijken jij, je wordt ook een dagje ouder, niet meer van die capriolen uithalen hoor. Wij thuisblijvers zitten hier te stuiteren als wij al jullie avonturen lezen. Nu zijn jullie in Laos, ik benieuwd wat jullie daar te wachten stat. het is, vind ik, een mooi groen land met aardige mensen en ook de nodige watts. Zeg neem een biertje van mij en tot de volgende `meeting`. liefs uit Oirschot.

wendy en huib

Jeetje wat maken jullie een hoop mee, wel zenuwslopende dingen hoor!
Veel plezier in Laos. We lezen met plezier jullie verslagen. Wel een beetje uitkijken he daar.
Liefs wendy

Andy en Daisy

Hallo vakantiegangers,

Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven en zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin in Thailand. Heel veel plezier in Loas en kijken jullie een beetje uit haha.

xx Andy en Daisy

Rianne and Thijs

Heej Nicht & noud,

Weer met plezier je verhaal gelezen.
Wat hebben jullie al ongelooflijk veel gezien en gedaan.
Tijd zal wel snel gaan?

Pas goed op jezelf,en kijk al uit naar je volgend reisverhaal.

Kiss

Rianne and Thijs

Naatjuh!

Hey liefies!!!!!!! Hahaha wat een waanzinnige verhalen!!! uhh ik ben op de erasmusbrug gaan rennen, toen ik de willemsbrug afkwam struikelde ik bijna over een stoeptegel en net voordat ik thuiskwam ging het regenen... dus dat mis je allemaal in Rotterdam :P.

Genieten daar! zo kort en al zoveel indrukwekkende avonturen juoehoe!!!

Liefs en dikke kus! Nathalie

Maris

Heee Lieverdsss

Jeee gaat lekker zeg...
Maar zo is het wel weer ffies genoeg.

Heb net het filmpje gekeken wat gaaf!!
Heel veel plezier en geniet en maar lekker van.

Ohh en bedankt van je briefje skattie!!
Was wel erg grappg om Chris tegen te komen in BKK.
Nou lieverds tot het volgende verhaal.
ohh en mors lust wel een big chang ;-)
kusss

Marina

O haha wat een verhalen alweer joh, tis maar goed dat jullie ons op de hoogte houden want het is te veel om na te vertellen aan iedereen strax.....

Margit

Dat gaat goed bij jullie ;-)
Leuke verhalen maar pas wel heel goed op jezelf!
Ik ben benieuwd naar jullie Laos avontuur, ga zo de website bekijken. Geniet en wees voorzichtig....

lenie en ronald warnas

hey Harriet en Noud
Wat een mooi verhaal al heel wat mee gemaakt lees ik
wel heel leuk om te lezen Vrijdag de kerstborrel bij Tokheim we nemen een borrel op jullie groetjes

mirjam en wim

Geweldig vind het nog altijd jammer dat ik vroeger niet zo avontuurlijk ben geweest. Hier sneeuwt het weer, geniet maar van alles.

Bart

Yup.... Thailand, dokters, bloed.
En buckets....

Hij gaat lekker hoor ik ;-) Hou het hier maar bij Arnoud.

Heel veel plezier!!!

Groeten Bart

Leonie

Ohoh, wel beetje uitkijken he?! Mooi verhaal, leuk om te lezen en die taalfouten vallen best mee hoor.. haha!

Liefs!

marion

Tsjonge, jonge, wat een avonturen, gelukkig dat je alles beschrijft want na de tiende dag weet je niet meer wat je de derde deed! Leuk idee van dat fotoboekje, hè? Noudje, hopelijk gaat het weer een beetje met je. Veel succes met de Gibbon Experience. Leuk dat je dat met Sten en Muriel doet! Liefs en erg leuk om het allemaal te lezen...

Sandra

Lieverds!
Wat een verhaal zeg! Jullie zijn een week weg en nu is t al een heel avontuur... Echt leuk deze blog... Dan lijkt het net alsof jullie nog dichtbij zijn...
Doe de groetjes aan Sten & Muur.. en doe voorzichtig!
Dikke kus voor jullie van ons!

Janneke

Soooo cool hoor wat jullie allemaal al gedaan hebben! En het wordt nog beter! Ik kan niet wachten hoe de jungle tocht is!
Tot snel! kussssssss

Erna en Gerard

Geweldig om jullie verhalen te lezen!! We gaan jullie nu zeker volgen en zijn straks benieuwd over de tocht door New Zeeland!!

Muur

Boehoehoe.... Net echt gedag moeten zeggen.. Mis jullie aanwezigheid wel hoor:-) wij zitten heerlijk te genieten van een koffie in chiang rai.. Taxi genomen voor 350 bath (we zijn echt afgezet op de heenreis;-)) jullie zitten nu heerlijk op de boot, enjoy Laos!! De gibbon experience was zeker weten het hoogtepunt van de reis, echt super om dat met elkaar te hebben gedaan!!!! Luv ya!! En noud, een echte held met een klein pannetje;-) dikke zoen Sten en Muur!!!!