noud-en-jet.reismee.nl

Weddingday in Santa Fe ???❤️??

Om stipt 11:00 uur stond de door Naty geregelde taxibus voor het hotel. Een aardige chauffeur deed onze koffers in de bagageruimte en wij konden instappen. Het is een mooi klein busje met airco en gordijntjes. Mirre voelt zich beduidend beter want ze heeft er lol in om in het busje te zitten. Gelukkig maar. Nu op naar het hotel van Opa Gerrit, oma Ona, Annelies , Hjalmar en Ome Toby. Zij zijn gister samen met AJ en Linda aangekomen in BA. Bij het hotel aangekomen zaten ze in de lobby en konden wij ze vanuit het busje zien. Wat leuk en bijzonder om elkaar hier te ontmoeten op zo'n afstand van NL. Ik kreeg een déjà vu met 6 jaar geleden toen Christa en Marit ons op stonden te wachten op Bangkok AirPort aan de start van onze reis.

De stemming zat er meteen goed in. Ervaringen uitwisselen van de vliegreis en de eerste indruk van Buenos Aires. En Mirre lijkt opgeknapt. Ze kan lekker heen en weer lopen in het busje en gaat bij iedereen even zitten, even kletsen en spelen. Zo is ome Toby paard. Hjalmar wordt lekker ingestopt en Annelies weet Mirre ook goed te vermaken. Oma en opa lezen een verhaaltje voor. Ook de proviand voorraad wordt aangebroken door Mirre. Een rijstwafeltje of wat gaat er wel in. Gelukkig gaat het beter met Mirre. De kilometers vliegen voorbij en zo af en toe kijkt een van ons naar buiten. Wat een uitgestrekt land is Argentinië. Nadat we Buenos Aires zijn uitgegaan. Zien we eerst industrie en daarna vlak groen landschap met veel koeien en paarden. Met af en toe een dorp, boerderij of bedrijfspand. Op mijn beste Spaans vraag ik om een stop aan de chauffeur. Señior, un stop por el banjo por favor. Hij knikt en ruim een half uur later stoppen we. Fijn want we moeten nodig en hebben ook trek. Alle dames naar het toilet. Voor Mirre maak ik de toiletbril schoon. En als handige Harry stop ik mijn telefoon onder mijn bh bandje. Ik haal Mirre van het toilet en wat gebeurt er. Mn telefoon glipt onder mn bandje vandaan zo het toilet in :s. Gelukkig door mijn schoonmaak ligt er een lading papier in het toilet waarop mijn telefoon landt. Hij doet het nog!!

Na de stop gaan de laatste kilometers snel. We zien wel dat de chauffeur vermoeid raakt. Hij is om 5:00 vertrokken vanuit Santa Fe en rijdt deze dag dus 1300 km!

Wanneer we Santa Fe naderen mooie countryclubs en vrijstaande huizen. Wanneer we Santa Fe inrijden zien we eerst kleine kleurrijke huisjes , daarna rijden we langs een mooie wandelpromenade zo naar ons hotel. Daar staan Arthur en Naty ons op te wachten! Hoera! We zijn er, dichterbij de grote dag!

Het hotel is een mooi koloniaal boutique hotel. En we krijgen een zeer mooie 3 persoonskamer toegewezen. Een mix van vintage en modernchique. Een kleine sofa voor Mirre waar ze op kan slapen en een mooi 2 persoonsbed in het midden van de kamer. Als ik langs het bed loop voel ik een druppel op mn hoofd. Ook natte plekken op de vloer. En als we naar het plafond kijken zien we op 3 plekken lekkage, waarvan er een uitkomt op het bed. Wat blijkt onze slaapkamer is onder het zwembad........ Het bed wordt een stukje verplaatst en de volgende dag zullen we naar een andere kamer verkassen.

De temperatuur is goed in Santa Fe. We gaan eerst een stukje lopen naar de Parana river. Daar toasten we in het zonnetje op Santa Fe en Tuur en Naty. Daarna lopen we naar het huis van Naty haar ouders; Carlos en Monica. Mirre zegt Simonica...zo lief!

We zijn uitgenodigd voor de asado!! Asado is een Argentijnse BBQ met mucho mucho vlees. We worden hartelijk verwelkomd met een drankje en hapjes. Kaas chorizo en kalfstong in het zuur. Het is heerlijk. Ook hebben ze een zwembad in de tuin en de hond Pancho. Mirre Arthur en Noud nemen gelijk een duik en spelen Pancho! John is er ook. Hij is gister aangekomen in Santa Fe. Hoe leuk!

De Hollandse -en Zeeuwse vlag krijgen een plekje en de BBQ wordt gevuld!! We krijgen dikke -en dunne darm, zwezerik, mattambre(flaksteak) en shortribs. Tussendoor valt Mirre in slaap en wij eten verder. Het is even wennen maar erg lekker. Bij terugkomst in het hotel ben ik om te ploffen. Wat een belevenis en gastvrijheid! De dag erna opletten met eten!

De volgende dag doen we rustig aan. We gaan eerst mee naar de kathedraal waar de ceremonie is, zodat Mirre kan inlopen. Arthur en Naty gaan naar de pastoor. Wij doen een rondje het is eeen mooie!! Mirre is weer zeer geïnteresseerd in alles wat er in de kathedraal te zien is. En uiteraard wil ze het verhaal van Jezus keer op keer horen. Het inlopen gaat goed! Klaar voor morgen! Daarna doen we een rondje langs de boulevard. Mirre gaat even zwemmen bij Carlos en Simonica. Lunchen gezond....salade, omelet en tosti met boerenland brood voor Mirre. Een mega grote en dikke tosti wordt opgediend. We komen niet meer bij als Mirre een hap probeert te nemen. Na de lunch rusten we met z,n drietjes uit. Als we wakker worden verwelkomen we het volgende busje aan vanuit BA met AJ, Lin! Nol, Ragna en Liam. De Hollandse club voor de bruiloft is compleet. In de avond eten we met Z'n allen bij de Italiaan heerlijke pasta's en gaan op tijd naar bed om voor te slapen voor de Big day!

Omdat de kerkelijke ceremonie pas om 18:00 plaatsvind kunnen we het wederom rustig aan doen. Ik loop met AJ Ragna en Liam naar het busstation om te checken welke bussen er gaan naar onze volgende bestemming. We drinken koffie en met de dames gaan we naar de geregelde kapsalon. Linda en Mirre helpen met haren wassen en Lin föhnt de haren van Ona en Annelies. Terwijl mijn haren worden opgestoken zie ik hoe Mirre een haarstuk van Linda bij Annelies opdoet en kappertje speelt. We hebben er grote lol om.

Na de kapper gaan we nog even uitleven in de speeltuin zodat Mirre nog een middagtuk zal doen. Het feest duurt immers tot 03:30 uur. Plots is het 16:30 en realiseren wij ons dat we een uur later worden opgehaald voor de ceremonie. Mirre slaapt nog diep. Noud en ik kleden ons snel om en ik tut me verder op. Mirre moeten we echt wakker maken. Dat lukt uiteindelijk en als ze haar jurkje ziet en ook nog de gipskruiden haarversiering welke Arthur heeft meegenomen is Mirre helemaal gelukkig. Als we beneden komen is iedereen mooi aangekleed en zien we Arthur. Wouw wat ziet hij er top uit! Wat een mooi trouwpak, blauw is het met een mooi wit overhemd en witte stropdas. Mirre ziet er ook te schattig uit, nog even haar haren mooi borstelen voor het haar kroon en vamos in het busje naar de kathedraal.

Naty heeft de middag in het hotel doorgebracht met zus en vriendinnen om zich mooi te maken voor haar grote dag.

Bij de kathedraal aangekomen maken we een groepsfoto en zoeken we een plekje binnen. Wat ziet het er mooi uit. Dan komt Naty aan met haar ouders. Ik loop met Mirre naar achter. Ze krijgt een mandje met de ringen. In de tussentijd zie ik Naty al...ook zij ziet er prachtig uit. Wat een super mooie jurk! We wachten op een seintje en dan mag Mirre lopen als de muziek start. Ik hoef niks te zeggen. Ze draait zich om en loopt kalm en beheerst de loper af richting Arthur. Traantjes in mn ogen en zo ontzettend trots. Snel ren ik naar voren om plaats te nemen voor de ceremonie.

Naty heeft de opbouw vertaald zodat we het een beetje kunnen volgen. Het is erg mooi ookal verstaan we er weinig van. Arthur moet de gelofte in het Spaans doen en dat gaat hem zeer goed af. Ook worden er mooi gezonden door een klein koortje met als afsluiting van de ceremonie Ave Marie. Tranen bij iedereen. Het is prachtig!

Na de dienst mogen we het bruidspaar feliciteren bij de uitgang waarna de allemaal naar buiten gaan en het bruidspaar mogen bestrooien met rijst. Handig zeg ik tegen Mirre dat ze voor Tuur en Naty uit mag lopen waardoor ze ook met rijst wordt bekogeld.

Nu op naar de feestlocatie. Het is een mooie salon gelegen vlak buiten Santa fe. Door de schemering zie je de mooie versiering met verlichting buiten. We worden onthaald door het bruidspaar en lopen verder waar heerlijke hapjes worden geserveerd.

Daarna nemen we een kijkje binnen. De tafels zijn mooi versierd en elke tafel heeft een plaatsnaam waar Tuur en Naty geweest zijn samen. Mirre staat al op de dansvloer en gaat hier al helemaal los. Na een uurtje komt iedereen naar binnen en zoet zijn tafel om plaats te nemen. Het diner danssant start met een fotopresentatie van de trouwceremonie in Nederland, daarna loveshoot foto's in Santa fee en dan jeugdfoto's van het paar. Deze worden onderbroken doordat er een dansnummer luid wordt ingezet waarop het bruidspaar binnenkomt. Mirre staat natuurlijk al op de dansvloer waardoor de openingsdans samen met Mirre is.

Iedereen wordt de dansvloer opgevraagd en zo dansen we erop los voor denk ik wel een uur. Goed om alle lekkere hapjes te verbranden voor het diner wat volgt. Het diner is heerlijk. Asado met salade, gegrilde groenten en aardappelsalade.

Mirre houdt het tot 23:00 uur (wel wat filmpjes gekeken tussendoor) Er is voor Mirre een kamertje met bed geregeld. We brengen haar naar bed en liggen afgewisseld allemaal een half uur bij haar. Ondertussen danst iedereen erop los. Het is een grandioos feest met tussendoor nog een dessert , een folkloristische gaucho dans ( Noud danst mee en doet het erg goed) , bruidstaart en andere zoetigheden en een prachtige tango dans. We krijgen Hollandse versiering met oa molenbrillen en blauw witte Argentijnse brillen en versiering uitgereikt. Ook wordt er natuurlijk nog dj Paul Elstak happy hardcore ingezet speciaal voor Arthur. Om half 4 brengt onze taxibus ons naar het hotel. Mirre is even wakker en hoort dat AJ nog even terug moet om zijn jasje te halen. De volgende ochtend weet ze dat precies na te vertellen. Ome AJ was een beetje dom want hij was zijn jasje vergeten.

Uitslapen zit er niet echt in, maar we voelen ons prima. We doen het wel rustig aan. Lopen met Nol naar het busstation en boeken een nachtbus voor de volgende dag naar Mercedes, richting onze volgende bestemming. Dat ging nog niet zo heel gemakkelijk als je een poquito Spaans praat en de jongen van de busmaatschappij geen Engels. Maar met google translate komen we eruit. We hebben cama seats, dat zijn hele brede stoelen welke je in een bijna volledige ligstand kan doen. Ideaal dus voor onze nachtrit. In de avond eten we weer lekker bij de Italiaan , nemen afscheid van Liam en Ragna, zij vertrekken in de nacht naar Cordoba en gaan bijtijds slapen.

Na het ontbijt de volgende dag nemen we afscheid van AJ, Linda en Nol en vertrekken wij met de rest voor een leuk ritje richting de Parana river om daar te lunchen bij een All you can eat fish restaurant. Het is wederom smullen. We krijgen voorgerechtjes van zoetvissen Boga en Surubi uit de rivier. Daarna nog een lasagne van vis en als hoofdgerecht een gegrilde Boga van de BBQ. Het is heerlijk. Eigenlijk geen plekje meer voor een dessert, maar op aanraden van Carlos en Monica bestellen we bramen met vanille ijs en In malbec gestoofde peer met vanille ijs. Nou er is niks te veel gezegd. Een rondje wandelen om alles te laten zakken, doen we voordat we terug gaan. Terug in Santa Fe halen we onze zwemspullen en wandelen we naar het huis van Carlos en Monica voor een laatste duik en om afscheid te nemen. Mirre Noud en Tuur plonzen nog een paar keer totdat de zon niet meer in de tuin schijnt en het fris wordt. We nemen afscheid en gaan naar de supermarkt voor wat boodschapjes voor in de bus. Terug in het hotel gaat Mirre naar bed en zeggen we iedereen gedag. Noud en ik wachten in de lobby totdat het tijd is om de taxi te nemen naar het busstation. Ik dommel even weg en dan is het al snel 00:00 uur. We moeten Mirre wakker maken. Ze vindt het niet erg leuk, maar als we vertellen dat we naar de nachtbus gaan vindt ze het ok. Veel te vroeg komen we aan bij het busstation. Toch wel spannend weer. Wachten op de bus, komt de bus op tijd en hoe zal de nacht gaan. Mirre dommelt langzaam weer in en dan komt de bus aan. Koffers inladen en snel naar onze ruime stoelen en in de ligstand. Op naar onze tussenstop Mercedes met als bestemming Carlos Pellegrini.......

Tot het volgende reisverhaal!