noud-en-jet.reismee.nl

Bula from Fiji!!

Bula is hier de begroeting op Fiji waar we dus momenteel zijn!

Even een kort berichtje uit Fiji waar we vanaf zondag 20 februari al vertoeven. Ja het zuidereiland van Nieuw Zeeland slaan we even over....geen tijd gehad...teveel leuke dingen gedaan..Dus als we terug zijn krijgt het Nieuw zeeland verhaal nog een staartje, die houden jullie echt tegoed!

Maar op Fiji is het echt heerlijk vertoeven.

Toen we zondag avond aankwamen werden we vrolijk toegezongen door 4 Fijianen spelend op hun gitaar. Op het vliegveldhebben we eerst een nachtje op een resort geboekt op het vaste land.was niet super de luxe maar wel super vriendelijk. We zaten er met nog 2 dutchies die we in Queenstown hadden ontmoet en daar hapje mee gegeten...alleen werd bereid op Fiji time ;-), een aantal glaasjes mee gedronken en de avond afgesloten met yatzee! De volgende ochtend wisten we niet waar we waren ;-)....te diep geslapen zegmaar.

We moesten ons om 8 uur medlen bij de receptie wantze zouden het1 en ander voor ons boeken. Dat hebben we maar uit handen gegeven. Er was een overtocht voor ons geboekt naar malolo Island en 2 nachten op wahlu beach resort. Om 9 uur werden we opgepikt om naar de boot te gaan. Dit was dus een kleine speedboot waar we met zijn 14en werden opgepropt met onze bagage. Jet had een plekje onoverdekt achterop. Nou dat heeft ze geweten. binnen de kortste jeren een verzopen Jetje. De zee was namelijk nogal wild en een paar fikse buien onderweg. Noud kwam er trouwens ook niet god vanaf. Die was zonder regenjas van top tot teen nat! na een uur varen kwamen we eerts aan bij mana Island, dat zag er schitterend uit...maar nog niet onze bestemming. eest een paar mensen gedropt en een paar mensen meegenomen die weer naar het vaste land gingen of naar malolo Island net als ons. Toen was het nog een tochtje van 20 minuten. We werden bij de steiger welkom geheten door een zingende staff. En vanaf dat moment was het bijna alleen maar relaxen..... Wel goed opgefrist en al onze was moeten laten doen en wat meer omdat een grootdeel van de inhoud van onze backpacks ook was nat geworden. Tot nu toe is het weer goed...dus we werken nog lekker aan een gezond kleurtje, we zitten hier met een leuke groep mensen. het eten is goed, de cocktails zijn goed....Dus wat willen we nog meer. natuurlijk hebben we wel al het een en ander meegemaakt...

De eerste avond kreeg er een jongen een allergische reactie, Noud heeft even zijn beroep uit moeten oefenen. het ging echt niet goed met de jongen..hij kon bijna niet ademen riep hij...en dat hoorden wij ook. Op de achtergrond hoorden we het het resortbandje 'you can take my breath away' zingen. De jongen is uiteindelijk afgevoerd naar een dokter op een ander eilandje en maakt het inmiddels goed.

Dinsdagavond kregen we te horen er een aardbeving was geweest in Christchurch..paniek bij ons want noud zijn ouder waren daar. Gelijk bellen naar gerrit en Ona...geen bereik! Tuur opgebeld, op het internet nieuws bekijken...hoe laat had het plaats gevonden. Nellies ook nog ingeschakeld...uiteindelijk kwam Tuur erachter dat het vliegtuig wel was opgestegen. En wij kwamen erachter dat de aardbeving een uur nadat ze waren opgestegen was. pas ztoen we ze hadden gesproken geloofden we het echt!

Noud heeft hier trouwens een vriendinnetje, het hondje 'Billy' zo hebben wij haar genoemd. Hij heeft haar al een paar keer gered van de wilde honden die hier rondlopen en elke avond loopt ze mee naar onze lodge en houdt daar de wacht. Ook als we een stukje gaan wandelen loopt ze met ons mee. Vanmorgen toen we wakker werden en onze tas in moesten pakken was noud zijn schoenen kwijt die nat waren en buiten stonden om te drogen. Hij overal gezocht...stom dat hij ze had buiten laten staan. Billy zou ermee aan de haal kunnen zijn gegaan bedachten we ons...en dat was ook zo...na even zoeken vond hij eerst zijn enen schoen en terug bij 1 huisje verder en even later bij een ander huisje zijn andere schoen. Fijn vriendinnetje Noud...hahahaha!

vandaag vertrekken we naar mana island voor 2 dagen en op zterdag varen we terug naar het vaste land omk vervolgens om 23.00 uur aan onze lange tocht naar NL te beginnen.

Tot zo ver ons Fiji adventure...Wij gaan dus nog even genieten.En als je het niet erg vind denken we nog heel even niet aanNederland!

Totin NL!

Liefs Noud en Jet!

p.s. helaas lukt het niet om foto's te plaatsen...houden jullie ook nog tegoed!

lenie Warnas

Weer een mooi verhaal
Dus het zit er bijna op voor jullie
Weer naar het koude,natte kikkerlandje
Vanmiddag weer even sneeuw hoef ook niet meer
Tot maandag bij Tokheim Harriet (haha)
groetjes en een goeie reis terug Lenie en Ronald

Annelies

Hoi lieve mensen.geniet nog even.
Ja dat was voor ons ook schrikken dat we s,morgens de beelden op tv zagen.
Maar wij hoorden ook dat ze al in Singapore waren.
Een hele goeie terugreis gewenst.
Lieve groeten Hjal,Fab en Lies.

Tries

Ik hoorde vanmorgen over de aardbeving, wat ben ik blij dat jullie daar niet meer zijn....

Geniet er nog ff van en tot snel!!

xxx

wendy en huib

Geniet nog even van de warmte en de omgeving daar, want hier is het koud en nat bah.
Hopelijk een goede reis terug met een beetje slaap dat zou wel prettig zijn denk ik.
Liefs wendy

Ellen

Nog fijne, ontspannende dagen toegewenst en een (hopelijk) goede terugreis. (P.S.: net in het nieuwe pand in Dordr. gekeken, ziet er goed uit, ruim......)
Groetjes Ellen

Willy

Maakte me ook ongerust ivm de aardbeving, gelukkig waren jullie al weg! Heel veel plezier nog, geniet ervan!!! En een hele goede terugreis alvast (maar idd nog niet aan denken :-))
XX Wil

Zus

Hej zussie en noud! Nog 3 nachtjes voor ons en dan zien we elkaar weer..jahoeeeee! Dikke dikke kus
Chris + Marit

Magda

Lieve Noud en Jet, ja nu zit het er echt bijna op, jammer he? Maar ja, dur is un tied van kommen, in un tied van gaen!!!!!!!!
Maurice belde een dinsdagmorgen, dat er een aardbeving was en waar jullie allen zaten, even later belde Mar. Wij bellen naar Gerrit, geen gehoor, bellen naar Noud, geen gehoor...... de zenuwen.....Gelukkig belde Gerrit om 11 uur dat ze net in Singapore aangekomen waren en jullie op de Fidgi eilanden zaten. Rust in Huize Lokker.
Van ons een hele goeie vlucht (vluchten) toegewenst en welkom thuis.
LIEFS>>>

Muriel

AFTELLEN, YOEHOEEEEE : ) Geniet er nog maar lekker van!!! Nog ffkes en dan kunnen we weer beppen en kroelen : ) Heel veel kusjes Muur!

M en M

Ha lieverds
Ga nog maar even genieten.
En dan zien we jullie snel weer!!!!!!!!!!!!!!
Kussssss

Rianne

Hee nicht en noud,

Wat hebben jullie veel gedaan en gezien! WOW!!!!!!!!!! Het is hier maar koud bbbbrrrrrrrrrr Ik wens jullie nog een paar fijne dagen toe. Tot gauw

Kiss Rian en Thijs

Nel

Lieve, lieve Jet en Noud,
Volgens de berichten is het één groot feest op de Fiji eilanden geweest en is het einden nu echt inzicht.
Nog een paar nachtjes slapen en dan kunnen we weer knuffelen, kletsen en lachen. Ik wens jullie een goede vlucht naar huis en een veilig thuiskomst.

KKKKKUUUUUSSSSS